CORPUL MENTAL - A.E.POWELL:" IN PRACTICA ESTE MAI BINE SA IGNORAM FIECARE GRESEALA SI SA NE CONCENTRAM OE CAT POSIBIL LA AMPLIFICAREA VIRTUTII OPUSE. Nu este intelept sa ne gandim adesea la greselile comise, deoarece tinde sa incurajeze depresia ai sentimentele morbide, scade vibratia si echivaleaza cu ridicarea unui zid in calea influentelor spirituale. Succesul in viata spirituala se dobandeste mai putin prin lupta contra naturii inferioare ( creeaza rezistente). Mai degraba ne concentram pe cultivarea progresiva a cunoasterii si bucuriei lucrurilor superioare. Un mare Maestru a spus ca cea mai buna forma de a ne cai pentru o greseala este sa privim viitorul cu curaj si incredere, cu inima plina de convingere ca niciodata nu vom mai comite aceasta greseala.
Sa luam ca obiect de MEDITATIE -ARMONIA, sa ne imaginam armonia in muzica, in culoare, intr-un numar mare de fenomene, sa descoperim principalele caracteristici ale armoniei si modul in are ideea de armonie se diferentiaza de celalalte idei similare si de cele contrare, sa ne gandim la ideea abstracta de armonie. Trebuie ca studentul sa isi aminteasca faptul ca VEDEREA CU OCHII MINTII ESTE LA FEL DE REALA si SATISFACATOARE PRECUM VEDEREA FIZICA. Astfel e posibil sa ne antrenam SPIRITUL sa vada mental, ideea de arminie sau radacina patrata a numarului 2. Un ideal abstract sau o persoana, in lipsa unui fond muzical de meditatie sunt suporturi la fel de bune de meditatie. Oamenii are au de obicei un temperament intelectual, prefera de obicei o idee abstracta, cei al caror temperament e e otional au nevoie de personificarea concreta a gandurilor lor. Clarvazatorul poate vedea adesea o linie luminoasa intre Maestru si student.
CORPUL MENTAL -A.E. POWEL -SEDIUL GANDIRII NU ESTE IN CREIER, CI IN CORPUL MENTAL. Mentalul nu trebuie identificat cu omul insusi, ci trebuie considerat doar un instrument pe care invatam sa-l utilizam. Creierul este o antena, un receptor. Aspirantul la spiritualitate trebuie sa adopte o atitudine diferita.Inainte de a permite emotiilor sa il antreneze in cursa lor, el trebuie sa le controleze perfect si aceasta se realizeaza gratie dezvoltarii si controlului corpului mental. Cea mai mare parte a oamenilor nu isi da seama de gandurile ratacitoare care le traverseaza mintea de-a lungul unei zile, pentru ca nu au un antrenament in ceea ce priveste controlul mental, fapt care ii face neputinciosi in vata torentului de ganduri asupra carora nu au control. Acesti oameni nu stiu ce inseamna adevarata concentrare a mintii si aceasta lipsa de concentrare aeasta slabiciune a mintii si vointei. In stadiul inferior de practica spirituala, pluteste in atmosfera un numar mai mare de ganduri rele decat ganduri bune si aceasta slabiciune il face pe om sa fie purtat de torentele mintii. Concentrarea inseamna sa iti poti mentine CORPUL MENTAL asupra unei imagini stabile. Forta vointei este aceea care constrange mintea sa conserve aceeasi forma, sa ramana fixata asupra aceleiasi imagini, insensibila la toate influentele exterioare. Chakra din zona gatului este in raport cu formele superioare ale auzului si in strans raport cu facultatea de a fi atent. De aceea in Scoala lui Pitagora, elevii trebuiau sa ramana la nivelul de AUDITORI cativa ani si le era ferm interzis sa se lanseze oe pista periculoasa a CREATIVITATII inainte de a fi stapani pe principiile filosofice. Pentru motive similare, in Misterele lui Mitra, clasa inferioara era cea a " cotofenelor" care aveau voie doar sa repete ceea ce auzeau.
Atunci cand un om cheama in ajutor o clasa speciala de entitati non-umane( ingeri, maestrii inaltati, inteligente extraterestre) apartinand unor lumi subtile, trebuie ca operatia sa fie facuta foarte corect si intr-un loc pur, daca omul opereaza neglijent fara sa se gandeasca la ce face, se abandonsaza unor inflente de care nu e constient si carora nu le va putea face fata.
CONCENTRAREA nu este rezultatul unui efort fizic, de indata ce mintea este atrasa de un gand, ea se concentreaza asupra lui.
STUDENTUL NU TREBUIE SA UITE CA SEDIUL GANDIRII NU ESTE CREIERUL, ci CORPUL MENTAL ( care nu se afla in creier). Prin urmare, CONCENTRAREA priveste mai mult CORPUL MENTAL decat CREIERUL FIZIC ( Tu nu esti mintea, tu nu esti corpul).
CONCENTRAREA nu este o stare pasiva, din contra, este o stare de activitate intensa, bine coordonata, este important pentru un incepator sa nu depaseasca 5-10 min de atentie sustinuta asupra unui subiect, deoarece un efort mai lung ar obosi creierul. Aceasta durata poate fi marita progresiv pana la 15-20-30 minute ( valabil si pentru meditatie).
Multi oameni considera ca este MULT MAI DIFICIL sa-si STAPANEASCA GANDIREA decat EMOTIILE, aceasta se datoreaza faptului ca am fost crescuti ( conditionati) cu ideea ca NU TREBUIE SA PERMITEM EMOTIILOR SA SE EXPRIME LIBER si SIMULTAN AU PERMIS GANDURILOR sa defileze dupa FANTEZIA PROPRIE creata de IMAGINATIE.
Atunci cand omul incepe SA ISI CONTROLEZE MINTEA ( apropo de SOFTURI/PROGRAME) se gaseste in fata VECHILOR OBICEIURI ale CORPULUI sau MENTAL. Acest elemental MENTAL si-a format OBICEIUL ( neuroplasticitatea neuronala) de a-si urma drumul propriu si de a trece de la un subiect la altul dupa propria sa fantezie.
Lupta acestui elemental de pe NIVELUL MENTAL este putin diferita de aceea pe care omul o poarta impotriva elementalilor legati de dorinta ( emotii) din PLANUL ASTRAL. Elementalul de pe NIVELUL MENTAL e superior cu o etapa fata de elementalul DORINTEI, am putea spune mai agitat, insa mai putin puternic si precis. Este prin natura sa mai usor de stapanit, insa mai putin apt de a fi comandat, in sensul ca pentru a-l controla trebuie sa angrenam un GAND DE O MAI MARE FORTA PENTRU A CONTROLA O DORINTA si trebuie sa aplicam aceasta forta un timp mai indelungat.
MINTEA este pe teren propriu cand opereaza pe PLANUL MENTAL si se serveste de propria sa materie, in sensul ca pentru ea nu este decat o simpla chestiune de ANTRENAMENT sa invete A CONTROLA PERFECT acest elemental MENTAL.
Amintiti-va de exemplu dificultatea de a trata o durere de dinti folosindu-va doar puterea mintii, este in mod evident mult mai simplu sa invingem prin puterea mintii starile de depresie, manie, gelozie sau orice alta emotie penibila, mult mai usor sa deturnam mintea de ,a un subiect neplacut si inutil spre a o dirija catre ceva nobil si elevat sau chiar sa oprim activitatea mentala ( prin meditatie).
Este bine sa se stie ca pentru o fiinta cu ratiune sa fie prada unui haos de emotii nestapanite si ca este de neconceput ca omul SCANTEIE DIVINA sa se lase dominat de elementalii dorintei, care nu sunt ei insisi mai mult decat un mineral. Detasarea se poate obtine prin renuntarea la actiune, eliberarea de perechea de contrarii, renuntarea la actiune, gasirea bucuriei in Sine, aprecierea impartiala a prietenilor si dusmanilor, eliberarea de speranta si neliniste, abandonarea dorintelor nascute din imaginatie si obtinerea linistii, caci MINTEA LOCUIESTE IN SINE.
O alta cale se poate obtine prin fixarea mintii asupra unui obiect sa a unei imagini si insasi placerea pe care o va incerca orin contemplarea acelei imagini, il va ajuta sa isi tina mintea fixata asupra ei, stare de spirit indusa la vointa, astfel incat intregul proces mental sa fie dirijat spre scopul ales.
Cea mai buna cale de a domina RATACIRILE MENTALULUI este utilizarea VOINTEI.
GRIJA inseamna REPETAREA ACELUIASI SIR DE GANDURI CONTINUU cu modificari nesemnificative, fara a atinge vreun rezultat si fara a urmari un scop definit. REPRODUCEREA CONTINUA a FORMEI GAND sfarseste prin a fi IMPUSA CONSTIINTEI.
Ganditorul care nu a rezolvat problema sa nu e multumit, apare TEAMA, se aprofundeaza si se mentine o stare anxioasa si agitata. Sub aceasta presiune, scapata de sub controlul persoanei care gandeste, CORPUL MENTAL si CREIERUL continua sa protejeze imagini, care sunt pe punctul de A FI CREATE si RESPINSE. In mijlocul grijilor ganditorul ( Creatorul) este SCLAV in loc sa fie STAPAN asupra corpurilor sale ( subtile).
GRIJA SE DATOREAZA IN MARE PARTE AUTOMATISMULUI.
Cel mai bun mijloc de a ne debarasa de " canalul grijii" este crearea unui canal in directia opusa. Aceasta se poate realiza MEDITAND asupra unui gand ca acesta de exemplu:" SINELE ESTE PACE, EU SUNT SINELE, SINELE ESTE FORTA, EU SUNT SINELE"
Pe masura ce acela care mediteaza se hraneste cu un astfel de gand, PACEA pe care o contempla, se naste in el si este in curand umplut de FORTA pe care si-a imaginat-o in mintea sa.
Mintea prinde forta cand ii permitem sa se odihneasca perfect. Cand am terminat o activitate, trebuie sa nu ne mai gandim la ea, chiar daca alte ganduri apar si ne deturneaza atentia.
Detasarea fata de gandurile care apar...Lasati gandurile sa vina asa cum vor, dar ramaneti complet detasati. Dupa un timp scurt, nefiindu-le infuzata energie, ele vor inceta sa apara, iar omul se va bucura de un calm perfect, in intregime eliberat de orice fel de gand, este extrem de odihnitor pentru CORPUL MENTAL si CORPUL ASTRAL. Aceasta metoda este utilizata pentru a combate insomnia.
SUSPENDAREA FLUXULUI GANDIRII ( meditatie) este o etapa preliminara indispensabila lucrului asupra planurilor superioare. Atunci cand creierul ( antena) a invatat ce inseamna linistea, in fata CONSTIINTEI se deschide posibilitatea de a parasi corpul fizic.
Termenul folosit de Pantajali pentru a defini yoga este chiar chitta vrittinirodha ce semnifica STOPAREA FLUCTUATIILOR MENTALULUI, deci stoparea fluctuatiilor mintii. Omul trebuie sa invete sa fie capabil sa se foloseasca de mentalul sau si apoi sa invete sa il lase deoparte asa cum lasi un instrument; atunci cand a ajuns la o asemenea performanta are posibilitatea chiar sa se retraga din corpul mental insusi."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu