vineri, 3 februarie 2017

IMMANUEL KANT I Cercetari in lumea nevazuta



Bucureşti, 10 august 1977 I M A N U E L   K A N T Filosof german, Sec. XVIII - argintiu sclipitor cu triunghi pe frunte şi punct luminos; - Stratul VIII 

"Am cerut binecuvântarea Părintelui Ceresc pentru a discuta cu unul din filozofii mei favoriţi, Imanuel Kant, a cărui „critică a raţiunii pure” m-a uimit şi m-a încântat. 

El este acela care lui Dumnezeu îi rezervă un capitol cu titlul: ”Despre argumentele raţiunii speculative în sprijinul existenţei unei fiinţe supreme”. L-am chemat. 

Veronica: - Şi-au făcut apariţia două persoane: 

Calemnis şi… vai ce lumină are în ochi! Aceleaşi haine albe are invitatul nostru, dar ochii sunt extraordinari. Are un aer princiar, semn superior, înalt, fără barbă, păr potrivit strâns la spate… Am rostit cuvenitul salut, iar Calemnis a deschis cuvântul cu obişnuita-i cuvântare: 

Kant: - Marele Guvernator, Părinte şi Creator a totul, care a acceptat micşorarea spaţiului dintre noi şi voi şi deschiderea acestei căi de comunicare, să vă binecuvânteze pe voi, iubiţii mei fraţi şi prieteni! Mi-aţi prezentat închinare, mulţumindu-mi că am venit la voi. Şi eu vă mulţumesc, dar să ştiţi că eu nu m-am deplasat din locul meu, după cum nici ceilalţi invitaţi ai voştri nu s-au deplasat de la locul activităţii lor, a bucuriilor lor, a împlinirilor lor. 

Radiaţiile voinţei Marelui Savant Divin deschide Drumul. În faţa acestei acceptări se fac apropieri şi posibilităţi de comunicare. Îţi mulţumesc personal, ţie iubite prieten pentru înalta afecţiune şi preţuire ce o nutreşti pentru cele scrise de mine. 

George: - Te-am iubit de când eram student. 

Kant: - Da, n-am fost omul unei religii, am fost un „liber gânditor”, după cum te-ai convins din cele scrise de mine. Am criticat, am apreciat, am divinizat pe Creatorul întregului Univers. 

Tot ce am prezentat în scris, tot ceea ce am lăsat în urma mea aparţin intuiţiei pe care am avut-o, datorită esenţei strecurate în neputincioasa fiinţă pământeană din Marele Fiinţe ce fac parte din Tronul de Lumină, care nu pot niciodată să-l părăsească, dar la dorinţă strecoară radiaţii de lumină şi bucurie între oamenii pământeni, se furişează în câte cineva, lăsând la nivelul înţelegerilor celor care le înconjoară părticele din „frumosul” care este de necuprins. 

Desigur că nu m-am întors între aceia din care a ţâşnit acea esenţă, dar mam întors acolo unde am meritat să mă aşez, să mă stabilesc în urma lucrului şi împlinirilor a tot ce am simţit şi văzut. O, cât de puţin am spus şi cât de puţin am arătat din tot ceea ce am simţit! Şi acum îmi dau seama cât de greu poate omul citi din ceea ce simte în viaţa pământeană. 

Nu că nu ar fi în stare să depună destul efort, dar legile pământului, încărcarea atmosferică îţi face călătoria grea şi pătrunderea în adevăr dificilă, asemuindu-te cu un om somnoros care buimac nu ştie cum să treacă mai repede la pat să se odihnească. Ştiind Atotputernicul şi cunoscând zbaterile între esenţa şi legile pământului, intervine El şi dă cu atâta dăruire revelaţii inegalabile celui ce a căutat să sfărâme cătuşele ce-i încuiau orizontul. 

Nu ştiu dacă am meritat să fiu printre marii luceferi în spaţiile atât de sublime, unde totul e o muzică, totul e o desfătare, o încântare de nedescris, în ceea ce voi i-aţi dat titlu de spaţiu, Cer sau Stratul al VIII-lea. 

Mă desfăt cu prietenii mei, cei cu care am nutrit aceleaşi gânduri, dar mă simt mai mic. Aşi fi vrut mai mult. Cu nimic nu-mi umbreşte bucuriile, dar aceasta v-o spun numai vouă. (Pentru că Immanuel Kant avea o exprimare foarte greu de urmărit, am preferat să scurtăm şedinţa). 

George: - Vrei să ne arăţi baza spirituală? 

Veronica: - Argintiu sclipitor, triunghi mare pe frunte, nu chiar ca la Miriacli, dar destul de mare, cu bec la mijloc. 

Kant: - În numele Binelui şi a Eforturilor, fiţi binecuvântaţi de Părintele Luminilor! 

Veronica: - A plecat!" Cercetari din lumea nevazuta, George Vasii 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu