joi, 2 februarie 2017

ARISTOTEL I Cercetari in lumea nevazuta



Bucureşti, 26 iulie 1977 A R I S T O T E L Filosof grec (384-322 î.e.n.) - argintiu luminos cu triunghiuri pe frunte; - Stratul VII. Am cerut binecuvântarea Părintelui Ceresc de a discuta cu vestitul filosof grec Aristotel. 

Veronica: - S-a deschis Drumul de Lumină… disting doi bărbaţi: Calemnis lângă un minunat bărbat în jur de 50 de ani, cu o ţinută măreaţă, plin de o demnitate ce nu se poate prinde în cuvinte şi de o forţă ce radiază bunătate şi pace… E îmbrăcat ca şi Calemnis în veşmânt roman. Nu-ţi dai seama din ce material este făcut. Este cu capul descoperit, cu o barbă foarte mică, cu părul adunat până în umeri. Ochii, expresia e fantastică… Calemnis are un aer de condescendenţă, de respect faţă de invitatul nostru… Calemnis: - Ca un vechi prieten şi părinte al vostru, am însoţit pe invitatul vostru în preajma căruia mă simt atât de mic. Las marea lui gândire să se rostogolească spre voi, arătându-vă din ceea ce va crede că puteţi primi voi prin strădania ce o oferiţi. Calemnis priveşte spre Aristotel. Se privesc reciproc. 

Aristotel: - Prietenii mei! Cer coborârea iubirii spre voi a Aceluia care este „Totul”, prin care şi eu am venit spre voi. Am primit, am acceptat cu plăcere unirea gândurilor noastre. Mă bucur că vă împletiţi cu miile de năzuinţe ce au tins să se contopească în ceea ce am descoperit, în ceea ce am simţit, în ceea ce am simţit cu al treilea ochi pe care numai un gânditor sincer îl are. Pe parcursul secolelor am fost lansat de iubitorii gândirii mele ca cel mai mare filosof, ca cel mai mare pătrunzător şi ca un adevărat creator. Da! 

Dacă am scris mult, dacă am arătat mult, aflaţi că enorm de mult nu am cunoscut din cele ce am intuit. M-au denumit munte, mi-au dat fel şi fel de denumiri, iar când am reuşit să cunosc tot ce am bâjbâit şi nu am priceput în viaţa terestră, mi-am dat seama cât de mic sunt şi cât de greu e să cuprinzi necuprinsul, să străbaţi prin imposibil, să străbaţi prin uriaşele legi care formează splendorile Universului, ale ştiinţei filosofice. Să vă prezint ceea ce am scris cât am trăit pe pământ, socotesc că nu are importanţă. Aveţi posibilitatea de a le cunoaşte, vă pot încredinţa doar o cheie pe care să o folosiţi descuind gândurile, eforturile, lucrările celor care vă înconjoară spre a le cunoaşte forma şi culoarea. Această cheie să nu vă fie ca o armă, ci ca un scut. 

De arme se folosesc doar spiritele mici şi inferioare care caută să dezgolească ceea ce ei nu cunosc şi datorită lucrului ce-i posedă fiinţa spirituală, nu pot pătrunde în frumuseţile care-ţi dau satisfacţie, care te aruncă în sus, care te sprijină în acest urcuş al adevărului. Zic: adevărata filozofie nu are graniţe. În ea se cuprinde totul, în ea totul e măreţ şi în iureşul captivant te lansezi, te încarci fără să-ţi mai dai seama de micimea ta, pierzându-te în nesfârşitul ocean al „sublimului”. Cei care m-au îndrăgit, cei care au căutat să mă cunoască, cei care au vrut să urcăm pe aceeaşi scară, nu au avut priviri şi gânduri limitate, nu s-au împiedicat de neimportante cioturi şi chiar de s-au lovit, nu au dat importanţă spre ceea ce au simţit că e necuprins, fiindcă îi mulţumeşte şi îi înalţă. 

V-aţi temut să mă chemaţi, zicând că sunt „gigantic”, eu însă nu am fost decât un instrument în mâna Marelui Gigant al Universului de care am ascultat cu sfinţenie şi am lucrat fără preget. Operele pe care le-am lăsat vouă şi eu le-am primit de la Forţe neegalabile, de aceea vă rog pe voi să nu mă credeţi atât de puternic şi atât de mare… Dacă am ajuns să fiu printre fiinţele mari din Stratul VII, atracţia s-a făcut numai datorită ascultării mele de ceea ce eu am simţit, am intuit şi am înţeles. Desfătarea mea este mulţumitoare alături de toţi acei care au nutrit aceleaşi gânduri cinstite. Aceasta e familia noastră: gândirea comună, lucrul ce l-am avut pe aceeaşi treaptă, cu aceleaşi năzuinţe şi dorinţe. Omul este instrumentul unei Forţe - pe pământ. 

Depinde de aliajul, depinde dorurile pătrunderii. Numai aşa poţi fi folosit, purificat şi înălţat. Cine a lucrat intens a ajuns repede la capătul drumului, a lepădat povara, s-a mutat în perfecţiune unde poţi să te bucuri sau să te mâhneşti de laşitatea şi ipocrizia pe care dacă ai servit-o în viaţă, îţi dă adevăratul chin. Câţi nu intuiesc idei măreţe, dar nu le săvârşesc, nu le aprofundează, fie din laşitate, fie din comoditate sau frică. Acestea se pot cunoaşte în momentele când îţi dau aripi şi trăieşti într-o adevărată beţie pe culmile adevărului. 

George: - Ştiu că ai fost mentorul lui Alexandru Cel Mare, zis Macedon. Există vre-o legătură între tine şi dorinţa lui de cucerire şi expansiune? 

Aristotel: - Eu nu mi-am amestecat gândurile cu dorința lui de cucerire. Iam fost profesor, i-am fost prieten, dar nu l-am îndemnat la cuceriri, cuceriri care i-au adus și sfârșitul în floarea vieții. A fost un iubitor de filozofie. Căuta pe atunci să pătrundă știința plină de înălţime, dar ca toţi oamenii mari în conduceri de popoare, au în jurul lor spirite care bruiază şi care face să treacă mai mult spre legile pământene. L-am iubit, l-am sprijinit, l-am îndrumat, dar numai ce simţeam eu i-am strecurat. 

George: - Vrei să ne spui acum, mult respectatul nostru prieten care îţi este acum îndeletnicirea, cu ce te ocupi şi ce studiezi? 

Aristotel: - Am fost un om al ştiinţei, pentru că am acceptat leagănul tuturor gândurilor de înaltă filozofie, iar acum de când m-am contopit cu „Totul”, nu pot spune că studiez, ci trăiesc studiul pe care numai în parte l-am înțeles, l-am scris și l-am lăsat în urma mea. Enormitatea legilor științei e de necuprins. Contopindu-te cu ele, ele te conduc, ele te desăvârșesc. Nu mai ai idei proprii, ci comune cu acei ce în mic sau mare s-au putut ridica în aceleași idei și preocupări ale frumoasei și înaltei științe. 

Familia filosofilor nu se mărginește numai la ceea ce știți voi. Cu multe mii de ani în urmă au trăit lucrători în înaltele științe, perpetuându-se mereu și perfecționându-se prin lucrare și eforturi, ajungând să fim o singură familie în aceeași conducere a legilor. Merg la frații mei în VI, stau în VII cu alții din familia mea și nu mai studiem noi acum decât pe Acela care este „perfecțiunea” şi care ne lasă să citim, încărcându-ne şi mai mult cu dorinţa de a cunoaşte şi a pătrunde. 

George: - Permite-mi o întrebare: tu ai completarea ta? Te-ai întâlnit cu discul tău?... Aristotel zâmbeşte… 

Aristotel: - În familia noastră nu încap astfel de probleme. 

George: - Cum adică, sex feminin nu există între voi filosofii? 

Aristotel: - În familia noastră nu ne putem destrăma în ceea ce spui. Nu găsim la nivelul nostru nici o persoană de sex feminin şi nu avem timp să ne gândim la ceea ce spui. Spiritele de sex feminin nu s-au ridicat la înălţimea gândirii noastre, astfel în familia în care mă găsesc nu există femei şi nici căutare de sex feminin. 

George: - Calemnis, tu ai discul cu tine? 

Calemnis: - Nu, nu am avut nici pe pământ şi nici aici nu am. 

George: - Vrem să-ţi vedem baza spirituală, iubite Aristotel! 

Veronica: - Argintiu luminos. Triunghi pe frunte şi un punct luminos în mijlocul triunghiului. - Ce înseamnă punctul acesta luminos, stimate Aristotel? 

Aristotel: Ochiul intuitiv! Le-am mulţumit. Aristotel a cerut pentru noi binecuvântare şi au plecat."

Cercetari in lumea nevazuta, George Vasii 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu